Concert-Sarah Brightman la Sala Palatului

Una dintre cel mai cunoscute soprane, Sarah Brightman, a revenit la Bucureşti pentru a oferi tuturor românilor un regal muzical plin de eleganță și fineţe.Cintareata a sustinut,un concert,la Sala Palatului,pe 21 octombrie 2019, în cadrul turneului internaţional „Hymn: Sarah Brightman in Concert”.

Într-un cadru de poveste, elegantă și strălucitoare, Sarah Brightman și-a început concertul cu o invitație de onoare către paradisul ei muzical pentru toți cei prezenți la Sala Palatului. Într-o rochie sclipitoare, cu o postură demnă şi gesturi fine, artista şi-a fascinat publicul încă de la primele note interpretate cu graţie şi candoare. De asemenea, cântăreaţa a setat încă de la început premisa acestui concert cu piesa „Carpe Diem”, alături de solistul francez Vincent Niclo, care a interpretat ulterior în variantă solo celebrul „Ameno”.

„Bună seara, ladies and gentlemen”, a fost salutul formal, dar sincer pe care artista l-a încercat în limba română, după care a continuat în engleză:

„Sunt foarte fericită să fiu din nou în Bucureşti. Bine aţi venit la concertul meu! Vă mulţumesc foarte mult pentru participare! În această seară vreau să vă prezint un spectacol, care va conţine atât cântece mai vechi, cât şi piese de pe cel mai recent album al meu, «Hymn».”

Pe toată durata concertului, artista a fost însoţită de o orchestră impresionantă, formată din peste 20 de instrumentişti, organizaţi pe scenă în funcţie de tipul de instrument abordat, dar şi de un cor maiestuos, inspirat din concertele de gospel.

Timp de aproximativ 2 ore, artista a schimbat o mulţime de rochii, fiecare elegantă şi străclucitoare, dar unică în felul ei, în concordanţă cu interpretările sale inedite. De asemenea, artista a purtat şi diverse accesorii: bijuterii, diademe şi evantaie, care i-au completat perfect tinutele.

La fiecare cântec, artista şi-a captivat publicul pe deplin cu vocea sa de privighetoare şi cu notele înalte atinse cu atâta fineţe şi lejeritate. Celebra sa piesă „Anytime, Anywhere”, o reinterpretare fabuloasă a hitului „Hijo De La Luna” şi un cover după nemuritorul „Who Wants to Live Forever” al trupei Queen au făcut parte din playlist-ul primei părţi a concertului.

După o pauză de 15 minute, Sarah Brightman a revenit pe scenă cu aceeaşi aură strălucitoare şi energie pozitivă, interpretând piesa etalon a turneului său „Hymn”. A continuat cu alte 2 capodopere muzicale, „Better is one day” şi „Canto della terra” şi cu un duet de excepţie, „Requiem”, alături de Narcis Iustin Ianău, finalist al primului sezon Românii au talent, care a surprins public ulterior cu un cover al piesei „Caruso”.

„Mă simt norocoasă să cânt în fața unui asemenea public și cu atâția instrumentiști talentaţi”, a declarat artista îndreptându-se subtil spre finalul concertului cu piesa „Time To Say Goodbye”, interpretată în variantă solo de această dată.

Celebrul „Phantom Of The Opera” şi piesa „Running” au fost piesele alese de artistă pentru a încheia spectacolul oferit publicului român. Bineînţeles că un asemenea regal muzical nu se putea încheia fără un moment bis, format din cântecul „Deliver me” şi compoziţia „Ave Maria”.

Turism Italian-orasul Pisa

Adevarul este ca Pisa a fost mereu imaginata prin prisma celebrului Turn inclinat. Bine, mai au si acea echipa de fotbal, dar pe cine sa intereseze o echipa care nu se ridica mai sus de seria B? Sincer, mai degraba s-ar ridica peste noapte Turnul din Pisa decat sa promoveze echipa locala in Serie A!

Dar de ce vorbim noi despre fotbal?

Pisa este una din destinatiile turistice cunoscute ale Italiei. Nu putem sa o comparam din acest punct de vedere cu Perugia, de exemplu, aceasta din urma fiind (inca) unul din orasele omise de turistii romani de pe harta destinatiilor turistice obisnuite.

Si totusi, Pisa are mult mai multe de oferit decat un turn inclinat. Sunteti curiosi?

Atractiile turistice din Pisa

1. Turnul Inclinat din Pisa

Langa catedrala din Pisa se afla celebrul turn inclinat, La Torre Pendente, o constructie cunoscuta in toata lumea datorita (sau sa spunem “din cauza”?) faptului ca…se inclina anual cu cate un milimetru.

Istoria turnului este pe cat de tumultoasa, pe atat de hazlie – in 1173, liderii Republicii Pisa, cea mai frumoasa republica maritima a Italiei, au inceput construirea turnului, punand temelia acestuia. Turnul se dorea a fi drept, bineinteles, insa atunci cand au ajuns la al treilea “etaj” al acestuia, contructorii si-au dat seama ca turnul se scufunda catre partea de sud, inclinandu-se.

Intrucat la acea vreme tehnologia constructiilor nu ajunsese la un nivel precum il cunoastem noi acum, constructorii au incercat tehnici empirice, care s-au dovedit la fel de dezastruoase – au incercat sa mareasca greutatea peretelui nordic al turnului (esec total!) si au incercat sa inalte (!!!) peretii sudici – tentativele de “reparatie” a erorilor initiale au esuat iar in acel moment s-a decis stoparea lucrarilor.

Turnul a ramas incomplet dar vizibil inclinat inca aproape 100 de ani cand s-a decis ca Turnul sa fie terminat. Arhitectii acelei perioade au incercat sa “repare” si ei situatia asa cum s-au priceput, incercand sa curbeze etajele superioare ale turnului si sa il faca pe cat posibil vertical. Esec total – turnul arata acum fix ca un turn curbat si pe deasupra si inclinat!

In 1990 inginerii italieni au calculat ca, la o aplecare de 5,5% si cu o viteza de 1 mm pe an, turnul avea sa se prabuseasca complet pana in anul 2000 (din cauza faptului ca ar fi ajuns la o pozitie care i-ar fi determinat prabusirea). In plus, aceiasi ingineri au depistat, pe langa faptul ca turnul se inclina, si ca acesta incepuse sa se roteasca

incet in jurul axei proprii (deh, incepuse sa se creada planeta) si atunci au oprit vizitarea acestuia si au inceput sa il “mestereasca” cu tehnici moderne.

Rezultatul? Un turn mai putin inclinat (“doar” 3,9%), curbat si care a costat o groaza de bani pentru a-l…”repara”.

Sincer? Foarte probabil ca tehnicile moderne de constructie ar fi permis “indreptarea” turnului pana ar fi ajuns aproape de o inclinatie de 0,1%, dar atunci nu s-ar mai fi numit Turnul Inclinat din Pisa ci…Turnul Curbat din Pisa. Iar pentru turnuri curbate nimeni nu bate atata drum pana in Pisa, nu?

2. Catedrala Santa Maria Assunta

Catedrala Santa Maria Assunta, situata langa Turnul Inclinat din Pisa, este un exemplu de stil arhitectural italian specific acestei foste republici maritime. Inceputa in 1063, catedrala este inaugurata, desi neterminata, in 1118. Ulterior i-au fost adaugate si alte elemente constructiei religioase, in acelasi secol, devenind, treptat, impunatoarea si frumoasa catedrala pe care o putem admira si in prezent.

Interiorul este spectaculos – nu ratati mozaicurile lucrate in secolele XIII-XIV si nici portile masive de bronz ale Porta di San Ranieri pe care se pot admira scene din viata lui Iisus si a Fecioarei Maria; recomandam, de asemenea, sa zaboviti un timp langa amvon – este o piesa de arta in adevaratul sens al cuvantului! 3. Baptiseria Catedralei din Pisa

Daca in bisericile crestine botezul are loc in interiorul bisericii, in apa sfintita din cristelnita, la catolici se utilizau baptiseriile, constructii de sine statatoare de langa biserica. Baptiseria din Pisa, situata langa catedrala, nu face exceptie in ceea ce priveste solemnitatea unor constructii de acest tip.

Un fapt inedit in ceea ce priveste aceasta baptiserie ce completeaza complexul religios al Catedralei din Pisa – intrucat a fost construita de-a lungul unei perioade indelungate de timp (peste doua sute de ani!) si trecuta efectiv din punct de vedere al responsabilitatii arhitecturale din tata in fiu (Nicola si Giovanni Pisano), se poate lesne observa trecerea de la perioada romanesca la cea gotica urmarind modul in care au fost concepute etajele inferioare si cele superioare ale constructiei.

In interior veti intalni aceeasi solemnitate si aer impunator specific catedralelor si constructiilor catolice ale acelei vremi. Amvonul este pe masura edificiului religios, concurand in frumusete cu cel al catedralei.


4. Palatul Cavalerilor

Amplasat in Piata Cavalerilor (Piazza dei Cavaleri), Palatul va ofera o imagine pe care cu greu o veti gasi in cazul altor cladiri de acest tip – nu in ceea ce priveste dimensiunea sau alte elemente care l-ar face mai impozant, ci in ceea ce priveste modalitatea in care palatul este decorat – fatadele lui sunt acoperite cu…sgraffito.

Ce este sgraffito? Ei bine, este o tehnica de décor traditional, folosita mult in perioada Renasterii (sgraffito traditional) si care implica o lucrare de tip basorelief, executata in mortar asezat pe peretii unei cladiri in mai multe straturi (de regula intre doua si patru), de culori diferite. Odata straturile de mortar asezate, artistul incepe sa contureze desenele prin zgarierea straturilor pentru fiecare element al desenului si, in functie de culoarea dorita, indeparteaza intr-o anumita zona unul, doua sau trei straturi de mortar, pana ajunge la culoarea dorita. Denumirea tehnicii vine de la “sgraffia”=a zgaria in limba italiana.

Incepand cu anul 1810 palatul gazduieste sediul Scuola Normale Superiore, un colegiu de elita fondat de Napoleon. In vecinatatea palatului se afla si Palatul Orologiului (Palazzo dell’Orologio) care acum serveste drept biblioteca pentru Scuola Normale Superiore. Si, cum sa nu inveti carte atunci cand scoala ta se afla…intr-un palat, nu?


5. Muzeul National – Museo Nazionale

Daca tot va aflati in Pisa, dati o fuga (la pas, desigur) si pana la Muzeul National. Veti putea admira o varietate de sculpturi si picturi ai artistilor de la scolile toscane din perioada cuprinsa intre secolele XII si XV.

Deosebit de interesante sunt si lucrarile de arta care au fost aduse aici de la numeroase biserici din acea perioada, pentru a putea fi protejate de intemperii.

Am incercat doar sa enumeram cateva dintre atractiile turistice pe care un calator hoinar prin lume le poate gasi in Pisa. Orasul ofera insa mult mai multe atractii si veti putea intalni biserici vechi la tot pasul, una mai frumoasa decat alta, sculpturi si piete amenajate asa cum le-au lasat artistii vremurilor de odinioara. Nu uitati – in Italia va aflati nu numai in patria modei, ci a bunului gust si a simtului estetic care s-a conturat aici din cele mai vechi timpuri; renascentismul este aici la el acasa, dragi cititori, iar italienii l-au raspandit la sfarsitul Evului Mediu Tarziu in intreaga Europa!

Opera „Turcul in Italia”-Rossini

Turcul în Italia (Il Turco in Italia) este o operă bufă în două acte, compusă de Gioachino Rossini. Libretul în limba italiană a fost scris de Felice Romani. A fost o readaptare a unui libret de Caterino Mazzola creat pentru opera (cu același titlu), a compozitorului german Franz Seydelman în 1788.

Premiera mondială a avut loc la 14 august 1814 la Teatro alla Scala din Milano. Durata operei: cca 2 ore. Acțiunea se petrece în și în jurul orașului Napoli, Italia, în secolul al XVIII-lea.

ACTUL 1

Scena 1

Pe malul mării, lângă Napoli

Poetul Prosdocimo este în căutarea unui subiect pentu noua lui dramă bufă. El întâlnește o bandă de țigani, cu tot cu frumoasa, dar nefericita Zaida și al ei confident Albazar. El se gândește că poate țiganii îi pot oferi unele idei ! Geronio, prietenul lui Prosdocimo, încăpățânat și uneori prostănac, este în căutarea unei ghicitoare pentru a-l consilia cu privire la problemele sale conjugale, dar țiganii îl tachinează.

Zaida îi spune lui Prosdocimo că ea este dintr-un harem turcesc. Că ea și stăpânul ei, prințul Selim, erau îndrăgostiți, dar rivalii geloși au acuzat-o de infidelitate și a trebuit să fugă pentru a-și salva viața, însoțită de Albazar. Cu toate acestea, ea încă iubește doar un singur om, iar omul acesta este Selim. Prosdocimo știe că un prinț turc va ajunge în scurt timp în Italia. Poate el o poate ajuta ?

Fiorilla, tânăra și capricioasa soție a lui Geronio, intră cântând (în contrast cu Zaida) despre bucuriile iubirii libere și nestingherite.

O navă turcească sosește și prințul debarcă. Este însuși Selim. Fiorilla este imediat atrasă de chipeșul turc, și o idilă se dezvoltă rapid. Narciso apare în urmărirea ei. El este un admirator fără succes al Fiorillei, dându-se drept un prieten al soțului ei. Geronio află îngrozit că Fiorilla la luat pe turc acasă pentru a bea o cafea !

Scena 2

Casa lui Geronio

Fiorilla și Selim flirtează. Geronio intră timid și Selim este inițial impresionat de blândețea lui neașteptată, însă Narciso îl mustră zgomotos pe Geronio. Menajul intern îl irită pe Selim, care pleacă după ce își aranjează pe ascuns o nouă întâlnire cu Fiorilla pe nava sa. Geronio îi spune Fiorillei că nu va mai permite nici un turc – sau italian – în casa lui. Ea liniștește suav plângerile sale, iar apoi, când el se înmoaie, amenință să-l pedepsească petrecând chiar mai sălbatic decât până acum.

Scena 3

Malul mării noaptea

Selim o așteaptă pe Fiorilla. În schimb, el o întâlnește Zaida. Foștii iubiți sunt șocați și încântați, și-și declară încă o dată dragostea lor reciprocă. Narciso reapare, urmat de Fiorilla deghizată, dar Geronio e pe urmele lor. Selim o confundă pe Fiorilla, acoperită de voaluri, cu Zaida și cele două femei ajung dintr-o dată față în față. Fiorilla îl acuză pe Selim de trădare. Zaida se confruntă cu Fiorilla. Geronio îi spune soției sale să meargă acasă. Disputele se încheie furtunos.

ACTUL II

Scena 1

La un han

Selim îi propune lui Geronio să rezolve totul pe cale amiabilă, oferindu-se să o cumpere pe Fiorilla. Astfel Geronio poate scăpa de problemele sale și, de asemenea, să facă ceva bani. Geronio refuză. Atunci Selim promite că o s-o fure. După ce ei pleacă, apare Fiorilla cu un grup de prieteni de-ai ei, urmați de Zaida. Fiorilla a aranjat o întâlnire între ele și Selim, astfel încât turcul va fi obligat să decidă între cele două femei. În schimb, el este indecis și nu dorește să o piardă pe nici una dintre ele. Zaida pleacă dezgustată. Selim și Fiorilla se ceartă, dar în cele din urmă se împacă.

Poetul Prosdocimo, îi spune lui Geronio că va avea loc o petrecere unde Fiorilla se va duce pentru al întâlni pe Selim, care însă va fi mascat. Așa că-l îndeamnă pe Geronio, să meargă și el deghizat precum turcul !

Narciso aude totul, și decide să profite de situație pentru a o lua pe Fiorilla pentru el însuși, ca răzbunare pentru indiferența ei.

Geronio deplânge destinul lui, întrebându-se de ce a trebuit să aibă o astfel de groaznică și nebună soție. Albazar pregătește un costum – pentru Zaida !

Scena 2

Sala de bal cu mascați și dansatori

Fiorilla îl confundă pe Narciso cu Selim și Narciso o conduce deoparte. Între timp, Selim intră cu Zaida, crezând că ea este Fiorilla. Geronio este disperat să găsească două cupluri și două Fiorille ! Atât Narciso cât și Selim își conving partenerele lor să plece cu ei. Confuz și furios, Geronio încearcă să oprească ambele cupluri, dar ele în cele din urmă scapă.

Scena 3

Înapoi la han

Prosdocimo îl întâlnește pe Geronio. Ei știu acum că Selim a fost cu Zaida și bănuiesc că Fiorilla a fost cu Narciso. Albazar confirmă că Selim va rămâne cu siguranță cu Zaida. Prosdocimo îl sfătuiește pe Geronio să se răzbune pe Fiorilla pretinzând că va divorța de ea și s-o amenințe cu trimiterea înapoi la familia ei.

După ce a descoperit înșelăciunea lui Narciso, Fiorilla încearcă să-l găsească pe Selim, dar el a plecat deja cu Zaida. Ea se întoarce acasă unde găsește scrisoarea de divorț, și vede că bunurile ei au fost scoase din casă. Ea este devastată de rușine, și rapid e părăsită și de prietenii ei.

Pe plajă

Selim și Zaida se pregătesc pentru întoarcerea în Turcia, în timp ce Fiorilla este în căutarea unui vapor care să o ducă înapoi în orașul ei natal. Geronio o găsește și o iartă. Ei se împacă. Ambele cupluri sunt acum reunite și Prosdocimo este încântat de finalul fericit.

Festivalul „Astra Film Festival 2019”

Premiile Astra Film Festival 2019 pleacă în Franța, Belgia, Israel, Estonia și România! Câștigătorii celei de-a XXVI-a ediții a Festivalului Internațional Astra Film de la Sibiu au fost anunțați sâmbătă, 19 octombrie, în cadrul Galei de Decernare a Premiilor, care a avut loc la Filarmonica de Stat Sibiu. Juriile celor 4 competiții au avut de ales dintr-o selecție finală de 46 de filme.

Premiul pentru ”Cel mai bun film din Competiția Internațională” a fost acordat filmului ”Immortal”(Nemuritor) de Ksenia Okhapkina pentru că dezvăluie dintr-o perspectivă foarte particulară moduri în care aparatul de stat poate modela mințile noilor generații utilizând discursul imperialist propagat de o agendă politică toxică. Din motivația juriului competiției Internațional, format din Olivia Cooper-Hadjian, Martin Horyna și Claudiu Turcuș: ”Filmul e o declarație împotriva dinamicii periculoase a naționalismului care se răspăndește peste tot în lume.

I See Reed People” (Văd roșu) de Bojina Panayatova a fost alegerea juriului pentru Premiul ”Cel mai bun film din Competiția Europa Centrală și de Est”, pentru complexitatea misiunii pe care și-a asumat-o regizoarea, și anume aceea a înțelegerii naturii legăturilor familiei ei cu fostul regim comunist din Bulgaria. Din motivația juriului competiției Europa Centrală și de Est, format din Peter Dale, Zhang Yang și Mirela Nagâț: ”Un film captivant care pune întrebări grave și profunde cu privire la viața de după căderea regimurilor totalitare.

Pentru că cele 11 filme din competiția România sunt foarte diferite ca abordare, o parte din ele tratează subiecte importante prin intermediul unor povești puternice, iar altele își spun povestea mai mult prin imagini decât prin cuvinte, juriul competiției, format din Michael Stewart și Miquel Martí Freixas, a hotărât să acorde două premii. Premiul pentru ”Cea mai bună regie în Competiția România” a fost oferit regizoarelor Anne Schiltz și Charlotte Gregoire pentru filmul ”Pastures New” (Cei ce rămân) datorită relației profund etice pe care autoarele au cultivat-o cu personajele, rezultatul fiind un film în care observația atentă se îmbină cu emoția.

Premiul pentru ”Cel mai bun film din Competiția România” i-a revenit documentarului ”Teach” (Profu’) de Alex Brendea pentru dorința de a dezvălui personalitatea unui om în toată complexitatea sa și pentru decizia regizorală de a lăsa spectatorului libertatea de a judeca singur. Filmul a fost dezvoltat în cadrul programului Romanian Docs in Progress la Astra Film Festival 2016 și a avut premiera mondială la Astra Film Festival 2019. ”Vin de foarte multă vreme la Astra Film Festival și tot timpul am avut foarte multe lucruri de învățat aici”, a declarat regizorul Alex Brendea.

My Fathers Son” (Fiul tatălui meu) de Hillel Chaim Rate, un portret sensibil și foarte cinematografic al legăturii dintre tată și fiu, a primit Premiul pentru ”Cel mai bun film din Competiția DocSchool”. Din motivația juriului, format din Aleksandar Govedarica și Liviu Tipuriță: ”Am apreciat modul în care regizorul împletește gesturi banale cu momente de spiritualitate în ceea ce devine povestea căutărilor protagonistului pentru atingerea unui scop în propria lui viață.” Premiul pentru ”Cea mai bună regie în Competiția Docshool” l-a primit Hadas Hechter pentru filmul ”The Opposite of Love Is Not Hate” (Dincolo de dragoste nu e neapărat ură). Din motivția juriului: ”Am apreciat curajul, sensibilitatea și echilibrul cu care autoarea înfruntă un secret întunecat din trecutul familiei.

În cadrul DocTank, programul dedicat profesioniștilor din industrie, care încurajează producția de film documentar din România și din Europa, au fost desemnate 3 proiecte câștigătoare din cele 10 selectate. Premiul de dezvoltare Astra Film Lab oferit de HBO Europa a fost înmânat unui proiect cu mult potențial: ”Our Men” de Mirona Radu. Premiul de post-producție Astra Film Lab oferit de CineLab a fost decernat unui proiect cu o narațiune clară și coerentă: ”Heavy Roots” (Legături) de Jacopo Marzi. Premiul pentru cel mai promițător proiect Astra Film Lab oferit de Pitch the Doc a mers către un proiect care trece de cărările bătătorite și schematicile obișnuite: ”Telciu” de Vlad Petri.

Ne bucurăm că am trăim împreună la Sibiu orele Astra(le) ale filmului de non-ficțiune. În zilele care au trecut am avut privilegiul să trăim experiențe noi, să cunoaștem alte lumi, să ne îmbogățim și poate să ne schimbăm”, a declarat Dumitru Budrala, director fondator Astra Film Sibiu.

Astra Film Festival Sibiu se află sub Înaltul Patronaj al Președintelui României.

Manierism-Curent artistic in pictura

Manierism

Începând cu anii 1527-1530, spiritul renascentist suferă o criză brutală care distruge optimismul senin al începutului de secol. Jefuirea Romei (Sacco di Roma) în anul 1527 de către mercenarii spanioli şi germani în slujba habsburgilor, sinonimă cu prăbuşirea puterii papale, influenţa crescândă a Spaniei în politica statelor Italiei şi măsurile Bisericii Catolice împotriva progresului alarmant al Reformei, toate acestea constituie fondul din care se detaşează preocupările artiştilor din vremea respectivă. În acest sens, manierismul îndeplineşte tendinţa de transformare arbitrară şi de deformare a realului, exacerbarea subiectivităţii creatorului pe calea unei expresivităţi specifice, în căutarea marilor formule stilistice: „la maniera”. Două opere ale lui Gian Paolo Lomazzo au servit în acel timp artiştilor să-şi definească relaţiile cu procesul de creaţie artistică: Trattato dell’arte della pittura, scoltura et architettura (Milano, 1584) şi Idea del tempio della pittura (Milano, 1590). Termenul de „manierism” a fost introdus de istoricul de artă elveţian Heinrich Wölfflin la începutul secolului al XX-lea în lucrarea Das problem des Stils in der bildenden Kunst („Problema stilului în arta plastică”, 1912).

Trasaturi caracteristice

– pierderea clarităţii şi coerenţei imaginii
– multiplicarea elemenelor şi a planurilor în compoziţie
– simboluri complexe care se referă la domenii care nu aparţineau până acum tematicei artistice (alchimie, arta blazonului, limbajul florilor, …)
– gust pronunţat pentru un erotism estetizant
– deformarea şi torsiunea corpurilor
– scheme sinuoase („figuri în serpentină”)
– modificarea proporţiilor între diverse părţi ale corpului
– alungirea formelor

Principali pictori manieristi

-1.Nicollo del Abate(1509-1571),pictor italian.Alăturându-se curentului manierist, pleaca in Franta și, la Fontainebleu, își dă întreaga măsură a talentului, executând compoziții pe teme istorico-mitologice (Cumpătarea lui ScipioRăpirea Proserpinei) dar și peisaje sau compoziții de gen ca Treierătorii de grâu, scenă campestră menținută într-un colorit cald și vibrant cu care creează o atmosferă învăluitoare ce estompează contururile.– 2.Jacopo da Pontormo (1494-1557) a fost reprezentantul cel mai important al manierismului. A frecventat atelierele lui Leonardo da Vinci, după care a devenit colaboratorul cel mai apropit al lui Andrea del Sarto. A practicat o artă stranie, cu culori reci şi ireale, figurile personajelor sunt complicate şi sinuoase, compoziţiile dense şi complexe sunt pline de dramatism.
–3. Rosso Fiorentino (1494-1540) a executat din însărcinarea regelui François I frescele pentru palatul din Fontainebleau, inaugurând stilul manierit francez al secolului al XVI-lea, numit şi École de Fontainebleau. Acest stil a pătruns de aici în cercul artiştilor din Antwerpen şi al pictorilor englezi ai epocii.
– 4.Agnolo Bronzino (1503-1572), elev al lui Pontormo, pictor de curte al familiei Medici din Florenţa, a realizat un mare număr de portrete şi tablouri cu subiect religios. Stilul său este rafinat, aristocratic, excelând prin redarea detaliilor şi a culorilor într-o formă strălucitoare.
–5. Parmigianino (1503-1540), discipol al lui Correggio, se caracterizează printr-o redare ambivalentă a relaţiilor spaţiale, cu accentuarea elementelor verticale.
– 6.Tintoretto (1518-1594), unul din cei mai importanţi pictori manierişti veneţieni. A pictat pentru biserici şi pentru notabilităţile Veneţiei. Celebru este ciclul de fresce pentru Scuola di San Rocco. Unitatea compoziţiilor sale se realizează printr-un colorit vibrant şi printr-un clar-obscur fantastic şi dramatic.
–7. Paolo Veronese (1528-1588), pictor veneţian. În pictura sa predomină formele opulente, lumina strălucitoare şi spaţiile vaste. Pictează femei cu păr blond bogat, îmbrăcate în veşminte fastuoase.
– 8.El Greco (1541-1614), pictor spaniol, originar din Creta. Stilul său se caracterizează prin alungirea figurilor, senzaţia de straniu a luminozităţii, irealitatea compoziţiilor, care produc o exaltare mistică. -9. Giuseppe Arcimboldo(1509-1571),a fost un pictor italian, cunoscut mai ales datorită figurilor alegorice executate prin combinația diverselor obiecte și viețuitoare (fructe, legume, pești, păsări, cărți etc.), legate metaforic de subiectul reprezentat.

Victorie uriașă pentru Orban. Anunț oficial: votăm pentru un guvern PNL!

Ludovic Orban a finalizat negocierile cu ALDE și are promis sprijinul partidului prezidat de Călin Popescu Tăriceanu.

Liderul ALDE a făcut anunțul la finalul celei de-a doua runde de negocieri cu premierul desemnat: „Vom vota pentru Guvernul Orban!”.

Călin Popescu Tăriceanu susține că PNL a acceptat toate cele 12 condiții puse de ALDE, astfel că voturile parlamentarilor săi vor merge pentru susținerea lui Ludovic Orban.

„A două întâlnire oficială pe care am avut-o în formație completă ne-a permis să finalizam discuțiile pe documentul pe care l-am prezentat la întâlnirea precedentă, cu cele 12 cerințe pe care noi le-am formulat. Am căzut de acord asupra tuturor, fie că este vorba de formula Guvernului monocolor, fie că este vorba de zonă economică, unde am convenit asupra necesității unor investiții. Am discutat și astăzi am finalizat. Concluzia ca atare este că împreună cu colegii mei ne vom prezența în fața Biroului Permanent Executiv al ALDE unde vom susține să dea vot în favoarea învestiturii domnului Orban în fruntea viitorului Guvern”, a anunțat Tăriceanu, citat de Antena 3.

Una dintre victoriile anunțate de liderul ALDE este aceea că se va semna şi un acord scris în care se va stipula faptul că reformele din Justiţie se vor face doar prin votul Parlamentului, nicidecum prin ordonanţă de urgenţă.

După negocierile cu ALDE, Ludovic Orban se va întâlni tot marți cu reprezentanții PMP, UDMR şi USR, iar miercuri cu cei ai Pro România.

Mircea Diaconu in campanie,la Galati

Luni, într-o zi care începuse banal a fost vazut,pe o stradă în Galaţi, Mircea Diaconu. În jurul lui, o groază de oameni, fericiţi că-şi întâlniseră, odată cu el, “tinereţea”. Cine nu l-a văzut pe îndrăgitul actor Mircea Diaconu, în “Buletin de Bucureşti” sau în “Căsătorie cu repetiţie”, în “Profetul aurul şi ardelenii ”sau în “Pruncul petrolul şi ardelenii”, iar mai recent, în “Asfalt tango” sau în “Filantropica”. Câţi dintre noi nu am stat, înainte de ’89 şi după, la cozi interminabile la casele de bilete, doar ca să vedem filmele lui Diaconu. Fost ministru al Culturii, fost profesor şi director de teatru, fost europarlamentar, Diaconu rămâne înainte de toate UN OM adevărat, cald, cumpătat, şi un bun român. Pentru prima oară candidează la preşedinţie UN OM apropiat de sufletul românilor, un OM care are ceva din fiecare dintre noi, cei chemaţi la vot. A ajuns şi la Galaţi, în turneul său prin toată ţara. Modest, fără sirene, fără antemergători, fără gărzi de corp, fără coregrafii de partid, pregătite anume pentru “a da bine în poză”. E un OM care vrea să ştie cum trăiesc românii, ce aşteaptă ei de la preşedinte. Oamenii l-au îmbrăţişat, s-au fotografiat cu el şi-au amintit de filme, s-au bucurat de clipele petrecute împreună. Alţi i-au vorbit despre birocraţie, despre abuzuri, corupţie, despre necazurile lor. Diaconu ştie ce probleme grave au oamenii azi şi că dezbinarea din societatea românească, nu ajută nimănui.

Turism Italian-Palatul Medici Riccardi din Florenta

Cu mult înainte de a se muta la Palazzo Vecchio şi, ulterior la Palazzo Pitti, familia Medici obişnuia să locuiască în Palazzo Medici, numit şi Palazzo Medici Riccardi (datorită faptului că familia Riccardi a cumpărat palatul în 1655), foarte preţuit în Florenţa din punct de vedere arhitectural şi nu numai. Este cunoscut că inventarul artistic al Palazzo Medici Riccardi a fost mult mai mare decât este astăzi, însă o parte semnificativă a acestuia a fost pierdută din cauza împrejurărilor istorice. Oricum, povestea acestui palat exemplar al Florenţei începe cu Michelozzo care în 1445 (construcţia a durat 15 ani) a primit de la Cosimo cel Bătrân de Medici sarcina de a construi o reşedinţă regală evitând, în acelaşi timp, tentaţia de a-l face prea ostentativ pentru a nu răni orgoliul republican al florentinilor. Rezultatul a fost o splendidă structură ce combina stilul romanic cu elemente inspirate de lucrările lui Brunelleschi (care, de altfel, a excelat el însuşi în lucrul cu logica arhitecturală romanică şi care, mai mult, a înaintat un proiect pentru viitoarea clădire, pe care Cosimo cel Bătrân l-a respins în favoarea celui conceput de Michelozzo).

Ţinând cont de măiestria lucrării, se spune că Palazzo Medici Riccardi a dat tonul viitoarei curse de construire de palate pe care Florenţa a cunoscut-o de la Renaştere încolo. Curtea pătrată internă a Palazzo Medici Riccardi este şi ea proiectată de Michelozzo, însă înainte de a intra în palat, turistul ar trebui să dea tenţie faţadei, exemplară prin măiestrie. Muzeul Medici de la parterul palatului constă din câteva camere care au supravieţuit de pe vremea în care familia de Medici locuia aici, iar în ciuda lipsei de coerenţă, acesta chiar are câteva elemente de interes, precum Fecioara cu Pruncul de Filippo Lippi şi Nunta Caterinei de Medici de Jacopo da Empolo. Masca funerară a lui Lorenzo Magnificul este şi ea expusă în acest muzeu, însă ceea ce ar trebui înţeles despre muzeul respectiv este că acesta vorbeşte mai mult despre prezenţa familei de Medici în Florenţa decât despre logica dominantă galeriilor de artă. Capela Magilor, care este capela palatului, este considerată de unii ca fiind supremul element de interes din Palazzo Medici Riccardi, cu ale sale magnifice fresce create de Benozzo Gozzoli, şi care descriu Călătoria Magilor.

Pe lângă desăvârşirea ca atare turnată în această capodoperă (care, potrivit unora, este mai faimoasă decât creatorul său), freasca impresionează prin starea sa excelentă în care s-a păstrat. Scena Naşterii de Filippo Lippi reprezintă retablul capelei. Mergând mai departe, Biblioteca Riccardiana e Moreniana este un alt element de interes semnificativ al palatului, cuprinzând un fond documentaristic şi de carte ce se ridică la aproximativ 50000 de volume şi 4000 de manuscrise. Însă pe lângă valoarea documentaristică a acestei biblioteci, locul este preţios şi datorită frescei care îi înfrumuseţează tavanul, o lucrare de Luca Giordano ce descrie alegoria omului eliberat de intelect din povara ignoranţei. Mai mult, Palazzo Medici Riccardi beneficiază de o excelentă situare în circuitul turistic al Florenţei, aflându-se numai la câteva minute nord vest de Piazza del Duomo şi aproape de Piazza San Lorenzo cu atracţiile sale inerente. Anumite expoziţii sunt ocazional ţinute aici.

Lista FINALA a guvernului ORBAN

Lista finală cu miniștrii lui Orban

  • Ministerul Sănătății – Vasile Rîmbu, managerul spitalului Județean din Suceava
  • Ministerul Educației – Monica Anisie, președinte PNL Sector 2, fost secretar de stat la Educație în Guvernul Cioloș
  • Ministerul Infrastructurii (comasate Transporturile cu Comunicațiile) – Lucian Bode, deputat PNL, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților
  • Ministerul de Externe – Bogdan Aurescu, consilierul prezidențial pentru politică externă
  • Ministerul Justiției – Ioan Cupșa, Gabriel Andronache sau Cătălin Predoiu
  • Ministerul de Interne – Marcel Vela, Laurențiu Leoreanu sau Ion Ștefan
  • Ministerul Finanțelor -Florin Cîțu, Bogdan Huțucă, Cristian Păun sau Lucian Heiuș
  • Ministerul Muncii – Violeta Alexandru, președinte PNL București
  • Ministerul Dezvoltării – Laurențiu Leoreanu
  • Ministerul Culturii – Vlad Nistor, istoric
  • Ministerul Agriculturii – Emil Dumitru, președintele Federației ProAgro
  • Ministerul Fondurilor Europene – Bogdan Glăvan
  • Ministerul Economiei (comasat cu Energia și Turismul) – Virgil Popescu, deputat, membru în Comisia de industrii
  • Ministerul Tineretului și Sportului – Gabriel Toncean, președintele Federației Române de Culturism și Fitness
  • Ministerul Apărării – deputatul Ovidiu Raețchi.

„În ceea ce mă privește pe mine eu sunt încrezător ca Guvernul va trece.Noi sutnem în faza in care ne-am asumat răspunderea guvernării, PNL este singurul partid care a prezentat candidat de prim-ministru și am fost desemant să formez Guvernul. Suntem în procedura de formare a Guvernului, de realizare a programului de Guvernare, care va fi prezentat la finalul termenului constituțional și suntem, în mod evident, în faza de discuții cu partenerii noștrii care au contribuit la victoria moțiunii de cenzură pentru a menține această unitate în învestirea unui Guvern de care este absolută nevoie în această perioadă în România”, a declarat Ludovic Orban, sâmbătă, după ședința de campanie la care a participat și Klaus Iohannis, la sediul central PNL.

Președintele liberalilor a mai precizat că urmează nouă rundă de consultări cu partidele care au votat moțiunea de cenzură și că se așteaptă la un „boicot” al PSD, cu scopul de a menține Guvernul PSD la Palatul Victoria.

„Luni și marți sunt consultări cu societatea civilă și cu instituții importante în arhitectura statului român, iar după aceea, miercuri și dacă este necesar, și joi, vom avea discuțiile din runda a doua de negocieri. Ne așteptăm la un boicot al PSD și vom veni cu o strategie de a trece peste acest boicot rușinos, penibil, pe care încearcă să-l facă PSD pentru a menține în mod nelegitim rămășițele unui Guvern demis prin moțiune de cenzură”,a mai complrtat liberalul.

Sâmbătă, la sediul central al PNL din Aleea Modrogan, a avut loc o ședință de campanie la care a participat și președintele României Klaus Iohannis,

Discuțiile șefului statului cu liderii liberali au avut, cel mai probabil ca teme, aspecte ce țin de campania pentru alegerile prezidențiale, dar și privind negocierile premierului desemnat pentru învestirea guvernului.

A inceput FESTIVALUL-Les Films de Cannes à Bucarest

Claude Lelouch, la București

Gala de deschidere a festivalului este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch, care va introduce cel mai recent film al său, Les plus belles années d’une vie şi va participa după proiecţie la o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Tot vineri, Claude Lelouch va introduce la sala Elvire Popesco de la ora 18:00 şi  filmul care i-a adus un Palme d’Or și un premiu Oscar, Un homme et une femme.

Tot vineri, dar la Cinema Muzeul Țăranului, regizorul Bálint Kenyeres și actorul Vlad Ivanov, vor fi prezenţi pentru o discuţie cu publicul la proiecția filmului Hier, de la ora 20:30. Hier este proiectat în cadrul retrospectivei pe care festivalul o organizează pentru Vlad Ivanov, cu ocazia împlinirii a 50 de ani – intitulată Ivanov 50.

Cinefilii vor avea ocazia să participe la o conversaţie mai amplă cu Claude Lelouch, sâmbătă 19 octombrie, la sala Elvire Popesco, la finalul proiecției Les plus belles années d’une vie, moderată de criticul de film Ionuţ Mareş, dialog urmat de conferinta Débat des auteurs, în care celor doi li se va alătura, de la ora 16:45, și regizorul Elia Suleiman pentru o discuţie despre starea cinematografului de astăzi.

Din 18 octombrie începe și Les Films de Cannes à Cluj (18-20 octombrie). Marile premii de la Cannes se vor vedea la Cinema Victoria, iar seara de deschidere se va desfășura în prezența actorilor Daniel Plier și Emil Măndănac, care vor sta de vorbă cu publicul după proiecția filmului Maria, Regina României.