Soluția pentru criza politică în care se afla azi România este Festivalul Enescu

Ion Marin, celebrul dirijor de origine română, se află la București în această perioadă cu ocazia celei de-a 29-a ediții a Festivalului Internațional George Enescu, în cadrul căruia va dirija unul dintre concertele eveniment din seria Mari Orchestre ale Lumii. Este vorba despre Orchestra Națională a Franței, alături de care Ion Marin colaborează de mai bine de 20 de ani. În cariera sa internațională de aproape patru decenii, dirijorul Ion Marin și-a asumat mereu cu mândrie naționalitatea română, fiind un fervent ambasador al culturii românești.Prin intermediul său, valorile României au ajuns către marii artiști alături de care a împărțit scenele lumii: Placido Domingo, Renee Fleming, Cecilia Bartoli sau Roberto Alagna (printre soliștii de opera) și Martha Argerich, Yo-Yo Ma, Maxim Vengerov, Gidon Kremer sau Helene Grimaud (printre soliștii concertiști).

Dirijorul Ion Marin a vorbit astăzi într-o întâlnire informală cu presa despre criza politică din Romania: “Soluția pentru criza politică în care se afla azi România este Festivalul Enescu! Când a început criza economică la începutul anilor 2000, prima reacție a Băncii Centrale Europene și a echipei lui Mario Draghi, care era președintele acestei instituții –  a fost să dubleze bugetul acordat culturii, în încercarea de încurajare a consumului cultural. Analiștii lor au concluzionat că într-un moment de instabilitate economică, atunci când moralul oamenilor este atât de scăzut, conținutul cultural are un impact benefic ce poate contrabalansa starea generală a societății. Cultura nu poate rezolva problemele, dar poate să ofere o schimbare de perspectivă  și generarea de noi resurse creative. Sunt convins că un eveniment de calibrul Festivalului Enescu crește nivelul de civilizației al societății, în ansamblul ei. Una dintre deschiderile extraordinare ale acestei ediții de festival este cea către publicul foarte tânăr, către copii. Sunt două proiecte excepționale din această categorie, unul aparținând Operei Comice pentru Copii, care a realizat 14 reprezentații speciale, un mini-festival Enescu dedicat copiilor și o felicit pe acestă cale pe Felicia Filip pentru inițiativă. Al doilea proiect aparține Cantus Mundi, care a creat aproape 250 de micro-evenimente printr-un programul asociat Festivalului Enescu, intitulat “Orașul Cântă”. Sunt aproape 2000 de copii care participă la acestă ediție de Festival Enescu, prin intermediul Cantus Mundi, iar acești copii și familiile lor se adaugă cifrelor de audiență ale Festivalului Enescu. Eu aveam 4 ani când tata m-a dus pentru prima oară la Festivalul Enescu și încă de atunci, acest eveniment era o oază culturală. Iată că este și acum. Așa se întâmplă schimbarea socială și economică prin intermediul culturii și sper ca politicienii noștri să înțeleagă forța fenomenală a culturii.” – a declarat dirijorul de Ion Marin, fondator și Președinte de Onoare al Programului Național Cantus Mundi.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: